Journal of Finance and Islamic Banking
Full Lenght Article
The influence of Halal Label, Product Quality, and Price on Purchasing Decisions
Abstract
This study aims to analyze the influence of halal label, product quality, and price on purchasing decisions with a case study at the Bread Boy Bakery & Cake Shop in Banda Aceh. This research is quantitative research. The sample used was 100 respondents using a purposive sampling technique. The results of data processing carried out using the SPSS 22 program through the multiple linear regression analysis methods shows that the independent variables are halal labels, product quality, and price simultaneously or simultaneously have a positive and significant effect on purchasing decisions. While partially, the halal label variable does not have a positive and significant effect on purchasing decisions. While the product quality variable partially influences the purchasing decisions. The price variable has a positive and significant effect on purchasing decisions.
Declarations
Publisher's Note
Universitas Islam Negeri Raden Mas Said Surakarta remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
References
Assauri, S. (2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Garfindo Persada.
Jannah, M. (2018). Analisis Penerapan Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Berbasis Syariah dalam Meningkatkan Minat Beli Konsumen pada Produk Nozy Juice di Kota Banda Aceh.Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Universitas Islam Negeri Ar-Raniry Banda Aceh.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 12 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K.L. (2009). Manajemen Pemasaran. Edisi 13 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Manese, V. (2016). Analisis Perbandingan Kualitas Produk, Strategi Promosi dan Persepsi Konsumen pada Pelanggan Kartu Seluler Indosat dan Telkomsel (Studi Kasus pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado). Jurnal Berkala Ilmiah Referensi. 16(3).
Muhammad, A. (2018). Pengaruh Labelisasi Halal, Harga, Promosi dan Rasa terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Produk Mie Samyang di UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Rafita, H. Z. (2017). Pengaruh Label Halal terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik. Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.
Rahmi, S. S. (2018). Pengaruh Label Halal dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah (Studi pada Konsumen di Pajus Medan). Skripsi Sarjana Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Sumatera Utara Medan.
Rakhmawati, F. 2016. Pengaruh Labelisasi Halal, Kualitas Pelayanan dan Gaya Hidup terhadap Keputusan Pembelian Hoka-Hoka Bento di Mall Malioboro Yogyakarta. Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi Universitas Muhammadiyah Purworejo.
Sarjono, H., & Juliantini, W. (2011). SPSS vs LISREL Sebuah Pengantar Aplikasi untuk Riset. Jakarta: Salemba Empat.
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta.
Supranto. (2012). Metode Riset. Jakarta: Rineka Cipta
Wahyu Rahmawati. (2017). Bisnis Roti di Indonesia Naik 10% di https://industri.kontan.co.id diakses pada 15 Januari 2019.
Widodo, T. (2015). Pengaruh Labelisasi Halal dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Produk Indomie (Studi Kasus Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Surakarta). Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Waskito, D. (2016). Pengaruh Sertifikasi Halal, Kesadaran Halal, dan Bahan Makanan terhadap Minat Beli Produk Makanan Halal (Studi pada Mahasiswa Muslim di Yogyakarta). Skripsi Sarjana Fakultas Ekonomi, Univesitas Negeri Yogyakarta.
Zeithaml, V. A & Mary J. B. 2000. Service Marketing: Integrating Costumer Focus Across The Firm. Edisi kedua. New York, NJ: Mc Graw-Hill Companies Inc.