POLA BIMBINGAN BELAJAR ORANG TUA DI MASA PANDEMI COVID-19

Authors

  • Nia Unfa IAIN Surakarta, Indonesia
  • Adi Tri Nugroho IAIN Surakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.22515/academica.v4i2.3169

Abstract

This research is a study of the role of parental learning assistance in children during the Covid-19 pandemic. This study aims to describe several patterns of learning assistance applied by parents. This research method uses a qualitative approach. We collect data through questionnaires. This research is important because it is in order to reveal whether or not the parenting style applied by parents during the learning process from home.

Keywords: role; parenting on study; pandemic

References

Ayuni, D., Marini, T., Fauziddin, M., & Pahrul, Y. (2020). Kesiapan Guru TK Menghadapi Pembelajaran Daring Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Vol. 5(1): 414-421. DOI: https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.579

Cahyati, N., & Kusumah, R. (2020). Peran Orang Tua Dalam Menerapkan Pembelajaran Di Rumah Saat Pandemi Covid 19. 04(1), 8.

Gusmianarti, G. & Suweleh, W. (2019). Analisis Perilaku Home Service Orang Tua terhadap Perkembangan Kemandirian dan Tanggung Jawab Anak. Aulad Journal on Early Childhood 2(1):27-37. DOI: 10.31004/aulad.v2i1.17

Irma, C. N., Nisa, K., & Sururiyah, S. K. (2019). Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini di TK Masyithoh 1 Purworejo. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Vol. 3(1): 214-224. DOI: https://doi.org/10.31004/obsesi.v3i1.152

Lilawati, A. (2020). Peran Orang Tua dalam Mendukung Kegiatan Pembelajaran di Rumah pada Masa Pandemi. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 549. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.630

Nahdi, K., Ramdhani, S., Yuliatin, R. R., & Hadi, Y. A. (2021). Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Implementasi Pembelajaran pada Masa Lockdown bagi Lembaga PAUD di Kabupaten Lombok Timur Abstrak. 5(1), 177–186. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.529

Parnata, I. W., & Kristiantari, M. G. R. (2014). Hubungan Bimbingan Belajar Orang Tua Dan Konsep Diri Dengan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas V SD Gugus V Tampaksiring. 2(1), 10.

Pebriana, P. H. (2017). Analisis Penggunaan Gadget terhadap Kemampuan Interaksi Sosial pada Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini 1(1): 1-11. DOI: https://doi.org/10.31004/obsesi.v1i1.26

Pratiwi, M. R., Mukaromah, & Herdiningsih, W. (2018). Peran Pengawasan Orang Tua pada Anak Pengguna Media Sosial. Jurnal Penelitian Pers dan Komunikasi Pembangunan Vol. 22 No. 1: 37-57. DOI: https://doi.org/10.46426/jp2kp.v22i1.73

Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Alfabeta.

Downloads

Published

2020-12-15

Citation Check