Pengaruh Program Undian Berhadiah Umrah dan Citra Merek terhadap Minat Beli di Assalam Hypermarket Kartasura

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22515/ajdc.v1i2.2747

Keywords:

Lottery, brand image, and buying interest

Abstract

This study aims to analyze the effect of the Umrah prize lottery program and brand image toward buying interest in Assalaam Hypermarket Kartasura. The dependent variable in this study is buying interest. Meanwhile, the independent variables are the Umrah prize lottery and brand image. The population in this study included the entire population of the Kartasura sub-district as many as 109,549. The sample was selected by using the accidental sampling method and the Slovin formula with an error rate of 10% and obtained 100 respondents. This study was a quantitative study using multiple linear regression as an analysis technique. The results show that the Umrah prize lottery affects buying interest. Furthermore, brand image affects buying interest. And finally, the Umrah prize lottery and brand image affect buying interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adib, A. I. N. (2018). Peningkatan Efektivitas Iklan dan Brand Image Berbasis Kekuatan dan Kreativitas terhadap Minat Beli Konsumen pada Produk Iklan Shampo Lifebuoy. Universitas Islam Sultan Agung Semarang.

Aprilia, B. N. (2018). Pengaruh Beban Kerja Terhadap Kepusan Kerja Dengan Stres Kerja Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Karyawan Rumah Sakit Kasih Ibu Surakarta. Institut Agama Islam Negeri Surakarta.

Dedi, M. (2017). Pengaruh Faktor Pribadi dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Jasa Layanan Umroh pada PT . Grand Darussalam Medan. Universitas Sumatra Utara Medan.

Haslinda, & Majid, J. (2016). Pengaruh Perencanaan Anggaran dan Evaluasi Anggaran Terhadap Kinerja Organisasi Dengan Standar Biaya Sebagai Variabel Moderating Pada Pemerintah Daerah Kabupaten Wajo. Akuntansi Peradaban, 1–21.

Hikmawati, D., & Nuryakin, C. (2018). Keberadaan Ritel Modern dan Dampaknya Terhadap Pasar Tradisional di DKI Jakarta. Jurnal Ekonomi Dan Pembangunan Indonesia, 17(2), 195–208.

Istiqomah, L. (2019). Pengaruh Citra Merek, Suasana Toko, Variasi Produk, Kualitas Pelayanan dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian di Resto X. Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya.

Karlina, A. Y. (2018). Pengaruh Karakteristik Celebrity Endorser Raisa Andriana dalam Iklan terhadap Minat Beli Konsumen pada Produk Luwak White Koffie. Universitas Sanata Dharma Yogyakarta.

Putri, S. W. G. (2017). Pengaruh Undian Berhadiah, Profit Sharing dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung (Studi Kasus KSPPS Bina Insan Mandiri Karanganyar). Institut Agama Islam Negeri Surakarta.

Ria, I. U. (2017). Pengaruh Keberadaan Industri Terhadap Kondisi Sosial Ekonomi Masyarakat di Desa Talaga Kecamatan Cikupa Kabupaten Tangerang. Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.

Rita. (2018). Pengaruh Faktor-Faktor Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Oriflame di Makassar. Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar.

Sadewi, L. B. (2012). Pengaruh Program Undian Berhadiah Tabungan Simpedes Terhadap Keputusan Pembelian Pada PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk Kantor Cabang Solo Kartasura. Universitas Kristen Satya Wacana.

Sugiyono. (2007). Statistika Untuk Penelitian. In Alfabeta.

Downloads

Published

2020-11-02

How to Cite

Tri Aryanto, A. W., & Raqib, M. (2020). Pengaruh Program Undian Berhadiah Umrah dan Citra Merek terhadap Minat Beli di Assalam Hypermarket Kartasura. Academic Journal of Da’wa and Communication, 1(2), 437–462. https://doi.org/10.22515/ajdc.v1i2.2747

Issue

Section

Articles

Citation Check