The Pedagogical Competence Of Arabic Language Teachers In Teaching Blind Students/ الكفاءة التربوية لمعلم اللغة العربية في تعليم التلاميذ المكفوفين

Main Article Content

Candra Purwaningsih

Keywords

Competence of Teachers, Arabic Language, Blind Students

Abstract

This study aims to examine the competence of Arabic teachers in teaching blind students. Learning for the visually impaired certainly requires special competencies for teachers so that students get like other students. The approach used in this research is descriptive qualitative. The results of this study indicate that several competencies must be possessed by Arabic language teachers, especially in teaching blind students, including preparation, implementation, and evaluation. In the preparation contained in the lesson plan, there is no lesson plan specifically intended for blind students, but in the implementation and evaluation of learning the teacher uses a special strategy in teaching blind students.  

References

Ahmadi, A. (1985). Pengantar Metodik Didaktik Untuk Guru dan Calon Guru. Bandung: CV Armico.
Anwar, B. (n.d.). Kompetensi Pedagogik Sebagai Agen Pembelajaran . Makasar : Shaut Al-'Arabiyah.
Arsyad, A. (2002). Bahasa Arab dan Metode Pengajarannya. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Diwinda, O. (2017). Kompetensi Guru Dalam Implemtasi Kurikulum Adaptif di Sekolah Dasar Inklusif. Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Habibullah, A. (2012). Kompetensi Pedagogik Guru. Edukasi, 10(3): 366. Edukasi, 366.
Mudjito. (2014). Memahami Pendidikan Khusus dan Pendidikan Layanan Khusus. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Okta, D. (2017). Kompetensi Guru Dalam Implemtasi Kurikulum Adaptif di Sekolah Dasar Inklusif. Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Rusyani, E. (2009). Pengembangan Model Pembelajaran Pendidikan Inklusif Melalui Program Pendidikan yang Diindividualisasikan (Individualized Educational Program) dan Sistem Pendukungnya. Jakarta: Pascasarjana-Universitas Negeri Jakarta. .
Stubbs, S. (2002, Februari 25). www.atlas-alliansen.no. Retrieved from Pendidikan Inklusif Ketika Hanya Sedikit Sumber.
Subagya. (2018). Modul III Pendalaman Materi Pembelajaran Anak Tunanetra. Kementerian Riset, Teknologi dan Pendidikan Tinggi.
Suigiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Taniredja, T. P. (2016). Guru yang Profesional. Bandung: Alfabeta.
Tukiran, T. P. (2016). Guru yang Profesional. Bandung: Alfabeta.
Zafira, R. (2015). Kompetensi Pedagogik Guru Pada Anak Berkebutuhan Khusus di SDN Inklusi Klampis Ngasem 1 Surabaya. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
عمران.١٣.٢. المناهج وطرائق تدريس اللغة العربية. عمان: الرذوان.