The Concept of Teachers and Learners in Al-Ghazali's Perspective and its Implications for Education in Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.22515/attarbawi.v7i1.4707Keywords:
Teachers, Learners, Education, Al-Ghazali's ConceptAbstract
Downloads
References
Agus, H. Zulkifli. (2018). Pendidikan Islam dalam Prespektif Al-Ghazali. Jurnal Tarbiyah Islamiyah, Vol. 3 (2), 21-38. DOI: https://doi.org/10.48094/raudhah.v3i2.28 .
Aizid Rizem. (2017). Cinta Itu Indah. Yogyakarta: Diva Press.
Akhyak. (2006). Profil Pendidik Sukses. Surabaya: elkaf.
Arista, Rizki Noura. (2019). Konsep Pendidikan Menurut Al-Ghazali dan Relevansinya dalam Pendidikan di Indonesia. Jurnal Pendidikan Islam. Vol.3 (2), 883-892.
Asnawi, Mohammad. (2013). Kedudukan dan Tugas Pendidik dalam Pendidikan Islam. Jurnal Pemikiran Islam, Vol. 23 (2), 36-52. DOI:http://dx.doi.org/10.33367/tribakti.v23i2.28
Azhari, Devi Syukri & Mustapa. (2021). Konsep Pendidikan Islam Menurut Imam Al-Ghazali. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran, Vol. 4 (2), 271-278. DOI:https://doi.org/10.31004/jrpp.v4i2.2865
Ihsan, Hamdani & Ihsan, Fuad. (2007). Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: CV Pustaka Setia.
Janna, Siti Radil. (2013). Konsep Pendidikan Anak Dalam Prespektif Al-Ghazali. Jurnal Al-Ta’dib, Vol. 6 (2), 41-55. DOI:http://dx.doi.org/10.31332/atdb.v6i2.304
Khuluq, Evi Khusnul. (2017). Etika Peserta Didik dalam Prepektif Imam Al-Ghazali (Telaah Kitab Ihya’ Ulumuddin). Salatiga: Sarjana Pendidikan Agama Islam, IAIN Salatiga.
Latifah, Nur Siti (2021). Pemikiran Al-Ghazali Tentang Pendidik dan Peserta Didik dalam Kitab Ihya’ Ulumuddin. Palangka Raya: Sarjana Pendidikan Agama Islam, IAIN Palangka Raya.
Mujib, Abdul. (2006). Ilmu Pendidikan Islam. Jakarta: Kencana Prenada Media Grub.
Nafi, Muhammad. (2017). Pendidikan dalam Konsepsi Imam Al-Ghazali. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Nata, Abuddin. (2000). Pemikiran Para Tokoh Pendidikan Islam. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Nata, Abuddin. (2015). Prespektif Tentang Pola Hubungan Guru-Murid. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Primarni, Amie dan Khairunnas. (2016). Pendidikan Holistik; FormatBaru Pendidikan Islam Membentuk Karakter Peripurna. Jakarta: AMPPress, PT Al Mawardi Prima.
Rahmawati, Miya. (2019). Mendidik Anak Usia Dini Dengan Berlandaskan Pemikiran Tokoh Islam Al-Ghazali. Journal of Early Childhood Islamic Education. Vol. 2 (2), 274-286.
Ramayulis & Samsul, Nizar.(2005). Sejarah dan Pergolakan Pemikiran Pendidikan Islam. Jakarta: Ciputat Press Grub.
Ramayulis. (2015). Filsafat Pendidikan Islam. Jakarta: Kalam Mulia.
Ridha, Muhammad Jawwad. (2002). Tiga Aliran Utama Teori Pendidikan Islam (Prespektif Sosiologis-Filosofis), (terj.) Muhmud Arif dari judul asli “al-Fikr al-Tarbawiy al-Islamiy Muqaddimat fi Ushulih al-Ijtima ‘iyyat wa al-‘Aqlaniyyatâ€. Yogyakarta: Tiara Wacana.
Rohmad, Ali. (2004). Potret Pemikiran dan Peradaban Islam. Yogyakarta: Kaukaba.
Yunita, Yuyun. (2019). Konsep Pendidikan Menurut Al-Ghazali. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. Vol. 2 (2), 139-150.